Obrázek: Přidružený tisk

Associated Press hrozí, že bude přidán do dlouhého seznamu amerických společností, které spolupracovaly s nacistickým Německem.

Historik Harriet Scharnberg prohlásil v novém časopise článek, že během druhé světové války, AP šel až tak daleko, že najal nacistické propagandistické důstojníky jako fotografy ve snaze zůstat v Německu. To by naznačovalo, že AP účinně pomáhal v úsilí Adolfa Hitlera kontrolovat tisk v tuzemsku a šířit dezinformace po celém světě.

AP to učinila jako součást své dohody s nacistickou stranou, aby zůstala v Německu za své vlády. Mnoho dalších sdělovacích prostředků bylo nuceno opustit zemi kvůli přísné regulaci tisku ze strany režimu, která zabránila zveřejnění všeho, co by mohlo „oslabit sílu Bohatého v zahraničí nebo doma“.

Opatrovník,který se poprvé zmiňoval o článku, poznamenal, že AP snímky byly také použity v antisemitské propagandě, včetně obrazu tehdejšího New Yorku Mayer Fiorello LaGuardia, který se objevil na nacistickém letáku s názvem "Židé v USA".

Příspěvek také zaznamenal konkrétní případ, kdy AP uvedla jednu stranu dvojice masakrů v ukrajinském městě Lvov. Nacistická vojska, po nalezení důkazu masového porážky sovětskými vojsky, spáchala kampaň pomsty na židovském obyvatelstvu města. Objevily se jen fotografie sovětských zvěrstev.

AP se protlačila proti myšlence, že překročila všechny linie.

AP odmítá návrh, aby kdykoliv spolupracoval s nacistickým režimem. AP byl spíše vystaven tlaku nacistického režimu od období Hitlerova nástupu k moci v roce 1932 až do vyhoštění AP z Německa v roce 1941. Personál AP se bránil tlaku a zároveň se snažil shromáždit přesné, důležité a objektivní zprávy pro novináře. svět v temné a nebezpečné době.

AP také poznamenal, že mnoho z fotografií pochází z německé fotografické agentury, která byla dceřinou společností britské operace AP. Tato společnost se dostala pod nacistickou kontrolu a všechny fotografie zveřejněné veřejně byly označeny za agenturu ovládanou nacistou, dodal AP.

AP však ponechal určitý prostor pro pochybnosti, přičemž poznamenal, že se jedná o kontrolu dokumentů a spisů v jeho archivech.

"AP nepřistoupila k přímému zveřejnění a dokud výzkum paní Scharnbergové nepoznal žádné obvinění, že by materiál mohl být přímo vytvořen a vybrán nacistickými propagandistickými ministerstvy. Pokud by tomu tak bylo, věříme, že titulky a fotografické kredity by to bylo jasné, “uvedlo prohlášení.

Seznam amerických společností, které údajně pracovaly s nacistickým Německem, je bohužel dlouhý a zahrnuje hlavní jména včetně IBM, Texaco, Chase Bank a Ford.

Rodina Koch, hlavní síla v republikánské straně, byl nedávno předmět nové knihy, která údajně jeho patriarcha pomohl stavět velkou ropnou rafinérii v nacistickém Německu.

Redakční vztah AP s diktátorskými režimy byl zpochybněn již dříve. V roce 2012 otevřel AP v Pyongyangu, hlavním městě Severní Koreje.

AP odmítl představy, že jeho severokorejský úřad pracoval jinak než jeho jiné úřady.

"Kdybychom nebyli schopni provozovat cestu, kterou bychom chtěli provozovat, nebyli bychom zřídili úřad [v Severní Koreji]," uvedl šéf výkonného redaktora AP Kathleen Carroll,

Po něm rychle následovaly obvinění, že předsednictvo mělo pod kontrolou propagandistickou operaci země, zejména od jednoho z jejích bývalých strýců.

Ve své odpovědi na tvrzení o své práci v nacistickém Německu AP poznamenal, že Louis Lochner, tehdejší šéf berlínského předsednictva, získal Pulitzerovu cenu v roce 1939 a odolal střelbě židovských zaměstnanců.

„Lochner také dříve odolával antisemitskému tlaku, aby vypálil židovské zaměstnance AP, a když se jim to nepodařilo, zařídil jim, aby se stali zaměstnáni v AP mimo Německo, což pravděpodobně zachránilo jejich životy,“ poznamenal AP ve svém prohlášení.

AP dodal, že jeden z jeho korespondentů, Joe Morton, byl v roce 1945 popraven v koncentračním táboře poté, co byl zachycen na úkolu.

Aktualizováno: 4:38 P.M. EST 30.3.2016:Tento post byl aktualizován objasnit, že historik jen našel důkaz nacistických propagandistů sloužit jako fotografové v letech před druhou světovou válkou. Článek v The Guardian mylně navrhl, že "reportéři" - široce chápaní jako termín, který znamená ty psané příběhy - byli také obviňováni.

Máš něco k tomuto příběhu? Podělte se o to v komentářích.

Redakce Choice Jun 26 2019